Thursday, April 22, 2010

PAMERAN HASIL KARYA SENI VISUAL STPM .



Bukak je fesbuk I , tuptup, dapat tahu pasal ni ;


pelangihidupnurika.blogspot.com

zoom in untuk lebih jelas (;



Aiseh , macam tak caya pulak . Terus singgah kat Laman Sesawang rasmi UPSI kejap .

pelangihidupnurika.blogspot.com

Ok , sekarang baru betul-betul percaya ! Ternganga sesaat dua :P



Ok , ini sangat serius . Karya kami (rakan se-STPM yang ambik subjek seni dulu) bakal dipamerkan kat sana ! Ini sangat WOW lah ! Rase macam nak pegi . Wuuuu~



Malam ni meh cuci-cuci mata tengok karya kami . Serius cakap , memang projek ni sangat mencabar . Banyak kenangan pahit manis di sebalik setiap hasil karya ni . Dengan bertemakan *GELOMBANG* , ayuh saksikan interpretasi gelombang kami ke atas kanvas !




pelangihidupnurika.blogspot.com
Mut J - Gelombang Keinsafan ^0^


pelangihidupnurika.blogspot.com
Mimi Z - Gelombang HitamPutih Kehidupan


pelangihidupnurika.blogspot.com
Dila A - Gelombang Cinta .


pelangihidupnurika.blogspot.com
Ezlynn Z - Gelombang Ombak


pelangihidupnurika.blogspot.com
Scha J - Gelombang Amarah


pelangihidupnurika.blogspot.com
Kina S - Gelombang Laut


pelangihidupnurika.blogspot.com
A'da S - Gelombang Lautan


pelangihidupnurika.blogspot.com
Tra S - Gelombang Taufan


pelangihidupnurika.blogspot.com
Dila A - Gelombang Unsur Alam


pelangihidupnurika.blogspot.com
Daya M - Gelombang Laut


pelangihidupnurika.blogspot.com
Yanie S - Gelombang Lava


pelangihidupnurika.blogspot.com

Nurika J - Agak-agak korang gelombang ape ni eh ? Y_Y


pelangihidupnurika.blogspot.com

Karya seni I diiringi dengan folio tebal dan sangat besar ni (:



Kisah di sebalik karya I .

pelangihidupnurika.blogspot.com


Ni rupa karya I pada awalnya . Sampai nangeh-nangeh bila karya ni di-reject pada awalnya . Dah lukis atas kanvas baru nak di-reject . Adeh . Abes I tuang thinner dan turpentine plus airmata skali untuk remove painting ni ! Kemudian hasilnya...


pelangihidupnurika.blogspot.com

Jauh bezanya dengan yang awal tu kan ? Huhuh


pelangihidupnurika.blogspot.com

Siap untuk diterbangkan ke Majlis Peperiksaan Malaysia ! ^0^



Itu jela cerita pasal karya-karya seni ni . Rindu pulak rasanya nak lalui pengalaman hasilkan painting ni . Serius ! Rindu kat kawan-kawan seperjuangan semua ! Rindu kat cikgu seni I jugak :D Kawan-kawan , pegi UPSI nanti bawak I skali ehhhh.. pelissss... *merayu . HOHO .



pssttt... Nurika J-Gelombang Tsunami .
sume foto boleh di zoom ! lalala~
babe , got certain piece i couldn't find the picture lah !
so sorry :(



21 comments:

bellar0ssa said...

wah tak sangke adik kreatif.jatuh cinta ngn karya kamu dik..huhu

nak sain!

bellar0ssa said...

wah tak sangke adik kreatif.jatuh cinta ngn karya kamu dik..huhu

nak sain!

bellar0ssa said...

wah tak sangke adik kreatif.jatuh cinta ngn karya kamu dik..huhu

nak sain!

sebelas said...

perhh lawanya lukisan :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/

Nurika Jianie said...

oh kakak ku..
nak sain kat mane ?
ahahah :D

Nurika Jianie said...

sebelas , wah , makasih tau ! :D

Kepala Bergetar said...

igtkan gelombang pelangi, tsunami rupanya ;-)

lawa.. tp serius yg 1st tu mmg tak lawa ;-p
2nd nampak atas ombok tu mcm real, cantek2..

Nurika Jianie said...

eheh :D

ye.. yg 1st tu tgn mcm tak cukup meyakinkan , tak cukup menyerlah ke-gelombangan-nya kan ? mmg sgt2 mengakuinya..

yg 2nd tu.. alhamdulillah.. terluah hasrat hati ke atas kanvas spt yg diimpikan.. cewah :D

Kepala Bergetar said...

@Nurika Jianie
yg 2nd tu.. alhamdulillah.. terluah hasrat hati ke atas kanvas spt yg diimpikan.. cewah :D
a'a tu mesti tercampur air nanes dgn kaler2 huhu.. ;-p

tp betul2 puas hati kot ek, gempak betul, sampai di pamerkan tu.. bukan senang..

Nurika Jianie said...

a'ah la , mane tau ni ? ahaha ^0^

ye , tula , mmg sgt tak sangke smpai nk dipamerkan bagai . sbb dgr citer , sumer karya2 stpm yg dihantar ke majlis peperiksaan mungkin bakal dibuang atau dihapuskan pas semakan , marking n etc.. ade ke patut kan ? jual ke , lelong ke ape.. tade la panas je hati dgr citer cmtu . hahah

ape pun , bile dorg nk pamer tu, rase terpujuk sket la hati ni . hohoh ! :DDD

KaSoT PuTeH said...

msuk kne byr x? ade sesi lelongan utk sume krya ni x? dpt berjmpe dan beramah msra dgn semua tuan empunya karya x? jwb2! Hahahahahaaaa... (^_^)

TERBAEK WOK!! hsil karya i nk di-framekan kt sekolah tadika pun x lps u. huuuuu..

sayang said...

Ya Allah lawa gileee !!

yaaa anda juga telah di tag !

http://sayang-amirah.blogspot.com

Sylarius said...

Gelombang biru ada tak?

Nurika Jianie said...

kasot puteh | eh , free je ,
lelong2 tade ,
beramah mesra tu mungkin bleh dipertimbangkan . ahahh :D

terima kasih yea awok :P

Nurika Jianie said...

sayang , makasih yaaa :D

Nurika Jianie said...

sylarius | gelombang biru ?
hurm , gelombang num 4 tu boleh dikire sbg gelombang biru kut kan ? (:
kenapa ya ?

fateen said...

Fuyyo .
Lama tak bercomment dengan kakak suwit !
Fuyyoh !
Lawanyaaa !
banyak pulak tanda (!)
Ini tandanyaaa teruja okay ?

Gelombang apa eh ?
Gelombang biru . kahkah. Tak tak .

Sesayang_Andox said...

Cantik, ada bakat.
Tak kisahlah kalau tuannya pun cantik.
fighting! :)

Nurika Jianie said...

fateen | teruja jugak baca komen dia ! huhu

Nurika Jianie said...

sesayang andox | eheh , thanks a lot yah . fighting ? yeah!

nadzli azlan said...

yours mmg chantek gilerrr T.T