Wednesday, January 15, 2014

Perpustakaan Utama UM.

Motif? Bukan nak bagitahu semua aku di sini, tapi motif aku nak kongsi bahawa ini boleh jadi hari terakhir aku sepanjang bergelar pelajar undergraduate di sini. Tahap tenaga? Terlalu rendah. Tahap emosi? Tak stabil. Tahap tekanan? Menjadi-jadi. Tahap rindu Chua? Kekal habbyhabadi (abadi). Aku baru lepas hadiri Seminar Latihan Profesional bagi Kaunselor Pelatih. Aku juga seharian tak tidur. Aku juga sepetang layan folder demi folder foto masa aku di tahun 1. Aku.... sangat.... (menangis). "Nada, dulu Ika pikir Ika tu udah teruk banget. Gedek. Ga bisa terima Ika itu gimana dulu. Tapi ngelihat semua foto dulu Ika jadinya lagi ga bisa terima Ika yang sekarang." "How do you feel about yourself now?" "Feel bad.." " But why.." "Uwaa makin gedek.." "Tapi nama tuannya juga udah semakin besar.." "Ika ga mahu begitu." "Have you ever spent a time for yourself? When is the last time you did something for yourself?" "I don't remember. Urm.. Never.." "See Ika.. That is why.." lalu Nada terus-terusan dengan kata-kata semangatnya. Dengan tugasan Dr. D.. Aku lemas lagi. Chua. Sedikit sebanyak Chua juga jadi Adiwira. "Kamu bisa berbicara dalam bahasa Indonesia Chua?" Soal aku tadi. "Bisa.." Sambil senyum. Ah Chua. "Wo Ai Ni dalam bahasa Indonesia apa Chua?" Soal aku lagi. "Enggak." Jawab Chua lalu pergi dari situ. Chua.


No comments: